חזרה לגנים שאלות ותשובות
בשבועיים הראשונים לא יתקיימו חוגים חיצוניים בגנים ובצהרונים עד קבלת מתווה משרד החינוך אשר יתייחס לנושא וגם אז יתקיים דיון פנים עירוני בנושא. ככל שנצטרך, יוחזרו תשלומי הורים. לשמחתנו המצב כרגע הוא כי מרבית העובדים שלנו מגיעים מערים שאינן אדומות ורק חלק מזערי מגיע משתי ערים אדומות, נכון לתחילת השבוע הן לא יגיעו. המלצנו ועודדנו את הצוותים להיבדק. אנו פועלים מול פקע״ר לקיום מתחם בידוק עירוני לצוותי החינוך. הורים רשאים לבדוק את ילדיהם לפי שיקול דעתם במתחמים הקיימים המאפשרים בדיקה גם ללא הפניה. על פי ההנחיות, תותר ביום הראשון במידת הצורך כניסת הורה (עם הצהרת בריאות אישית) לעשר דקות למתחם הגן . כן, חובה להגיע עם הצהרת בריאות חתומה בכל בוקר ולהקפיד על מדידת חום. ילדים בסיכון או ילדים להורים בסיכון יקבלו מענה פרטני, יש לצור קשר עם הגננת. שמרטפיית המגן נסגרה. אנו ערוכים לתת מענה נקודתי לילדי הגננות. אנו פונים ומעירים להורים שמפרים את ההנחיות ומאמינים שכולם יעשו מאמצים וינהגו באחריות. בעיר מתקיימת אכיפה על אי עטיית מסיכות בשבועיים הראשונים עד שיהיה מתווה מוסדר וכדי להימנע ככל האפשר מתחלפות נשות צוות שעשויה להשבית מספר גנים, הנחיות המדינה תקפות גם לצהרונים הפרטיים. כמו תמיד אנחנו שואפים לכך שהצוות יהיה קבוע ככל שניתן . עם זאת, בטח. בימים שכאלה, לא ניתן להתחייב לכך ושינויים בצוות ייעשו בהתאם לנדרש ובכפוף להנחיות כן, הגנים יפתחו ויפעלו במתכונת הרגילה. הצהרת הבריאות היא דיגיטלית. בשלב זה אין כניסת מפעילי חוגים לגנים ולצהרונים. במקרה של היעדרות מהעבודה ימצא כח אדם מחליף תוך קיום כל הנחיות משרד הבריאות. ככלל אנו משתדלים שהצוותים יהיו קבועים. עם זאת, לעיתים ישנם אילוצים שונים, בכפוף למתווה משרד הבריאות.
חזרה לגנים 18.10.20
מתי יהיו חוגים והאם יהיה זיכוי בצהרונים על כך שאין חוגים כרגע? או לחלופין האם התשלום החודשי יופחת?
האם מכניסים גננות וצוותי חינוך מערים אדומות אלינו.
אנו עוקבים אחר ההנחיות בנושא אשר יקבעו במסגרת תקנות מדינה ויתקפו כל החלטה בנושא.
האם כל צוותי החינוך נבדקו.
האם אפשרי שכלל הילדים בגנים יעברו בדיקות.
האם ההורים יוכלו להיכנס עד פתח הגן או רק עד השער?
האם מחייבים הצהרת בריאות גם עכשיו?
בכל סימן שבו הילד/ה מרגיש/ה ברע, יש להישאר בבית ולפנות לרופא המטפל.
איזה פתרון ניתן לילדים בסיכון או ילדים שההורים שלהם בסיכון?
האם השמטרפיות ממשיכות?
מה הסנקציה לגבי הורים שמגיעים ללא מסיכה לגן?
האם הגן יהיה חמישה או שישה ימים?
הפעילות החינוכית בגנים תתקיים במשך 6 ימים בשבוע . חמישה ימים בגנים וביום שישי למידה מרחוק.
האם ההנחיות תקפות גם לצהרונים הפרטיים?
האם הצוות יהיה קבוע?
האם הגנים יפתחו בשעה 7:30?
האם הצהרת הבריאות היא גם דיגיטלית או ידנית בלבד?
האם יאפשרו כניסת חוגים/ מפעילים חיצוניים?
מה קורה במידה וסייעת/ גננת יוצאת לחופשת מחלה או חופשה אחרת?
האם הצוות בצהרון יהיה קבוע?